Hvad er en kapitalfond egentlig? En kapitalfond er ikke bare en kapitalfond, der findes flere typer af kapitalfonde og de har hver deres eget formål. Kapitalfonde kan give hjælp til opstart af virksomhed i form af rådgivning og økonomisk støtte til iværksættere.
Risikovillig kapital – Definition og forskellige typer
Risikovillige kapital er kort sagt kapital man er villige til at risikere at tabe i en højere grad, altså en investering der har en større risiko. Ordet bliver ofte brugt når der investeres i virksomheder og startups. Risikovillig kapital er form for privat finansiering uden om banken men hvor omkostninger til finansieringen kommer i flere forskellige afskygninger som f.eks andel af virksomheden.
Strukturering af investeringen
Kapital er ofte nødvendig for opstart af nye virksomheder, og omvendt kan kapital anbringes som investering i virksomheder. Behovet for kapital kan både opstå ved opstart af ny virksomhed og efterfølgende, når virksomheden er etableret. Sidstnævnte kan f.eks. være tilfældet, hvis virksomheden i selskabet skal videreudvikles, eller hvis virksomheden er i økonomiske problemer. Denne artikel sætter fokus på tilførsel af …
Aktiver – Hvad er et aktiv?
Hvad er et aktiv? Et aktiv er en regnskabsteknisk term for noget af værdi i en virksomheds besiddelse. Få et overblik over det her.
Customer Acquisition Cost – hvad koster en kunde?
Hvad du hvad det koster dig at anskaffe en kunde? Det er noget der for mange investorer er ret vigtigt at vide. Det kan du finde ud af ved at beregne Customer Acquisition Cost.
Sådan laver du en markedsanalyse
Markedsanalyse er ikke så omstændigt som det lyder. Hvis du er lidt vaks på fingrene, kender din egen virksomhed og dine konkurrenter så er rammerne hurtigt sat.
USP (unique selling proposition) – Hvad er det?
Et unique selling proposition, som oftest bare forkortes til USP, er den ting der skiller dig fra konkurrenterne (gør dig unik).
Konkurrentanalyse
Konkurrentanalyse er en stærkt undervurderet analyse, som kan give indblik i både konkurrentens virksomhed, men også indirekte i ens egen.
Hvad er Digitale produkter?
Et digitalt produkt er et ikke-fysisk produkt der kan tilgås af elektroniske enheder. Et digitalt produkt er et stykke software eller en online service/platform.
Markedsposition – hvordan er din markedsposition strategi?
I de fleste brancher er der stor konkurrence, og derfor gælder det sig om at skille sig ud i forhold til konkurrenterne på markedet.
- Page 1 of 2
- 1
- 2